شناخت با الگوریتم Freshness گوگل
گوگل در بازههای وقتی گوناگون برای بهبود حاصل جستجوی یوزرها الگوریتم های متمایز را ارائه می کند . الگوریتم Freshness گوگل مطالبی که جدیدا منتشرشدهاند را در رتبهبندی نتیجه ها کاوش در بالاترین مرتبه قرار می دهد تا یوزرها کاوش کننده به محتوای مربوط به واژه و کلمه یا این که عبارات متبوع خویش که اخیرا منتشرشدهاند دسترسی پیدا نمایند .
در کار الگوریتم Freshness زمان خیر و خوبی برای مدیران وبسایت های بچه یا این که وب سایت های گمنام است که در درحال حاضر ساخت محتوای کیفیت عالی و جدید میباشند تا بتوانند با ترقی پرسرعت در ابتدا حاصل کاوش قرار گیرند و بضاعت و توان رقابت با رقبای توانمند را داشته باشند .
از سپس دیگر هنگامی کاربری در گوگل سود یک مسابقه فوتبال را مورد کاوش قرار می دهد , دوست ندارد با دادههای هفته , ماه یا این که سال قبلی روبه رو شود چون انگیزه وی داده ها جدید است و میخواهد محتوای نو را اخذ فرمایید .
الگوریتم Freshness از سیستم ایندکس گذاری الگوریتم گوگل کافئین ( این الگوریتم در کسری از هر ثانیه صدها هزار کاغذ را در فهرست خویش پیدایش رسانی می نماید , و قابلیت جستجوی live را برای یوزرها میسر می کند ) استعمال مینماید تا نتیجه ها کاوش را رتبهبندی کند . این حاصل حدود 35 درصد از کل نتیجه ها جستجوی گوگل تأثیر داراست . و بضاعت و توان این را دارااست که مطالبی که اخیرا منتشرشدهاند را پیدا نماید و در اختیار یوزرها کاوش کننده قرار دهد .
همت الگوریتم Freshness دربرگیرنده مورد ها تحت است :
وقتی که تراز اجرای یک روی داد میرسد یوزرها کاوش کننده خواهان دستیابی به نهایی اطلاعات دردسترس میباشند مثلا زمانی کاربری موقع همه پرسی سر کردگی جمهوری امریکا زمانی واژه و کلمه دونالد ترامپ را کاوش مینماید مایل است به پایانی اطلاعات دردسترس در مبارزات انتخاباتی دسترسی پیدا نماید خیر اینکه داستانی از سرگذشت معاش این شخص یا این که خبرها دیرین
بهدنبال بخوانید : فولدر Robots . txt چه چیزی است و چه نقشی در سئو وب سایت دارد؟
سعی الگوریتم Freshness
الگوریتم Freshnessبا بررسی تمام موضوعات مو جود در مرحله اینترنت و بررسی ظریف آن به یوزرها پایانی خبرها ذیربط را بر طبق موضوعات کاوش شده را ارائه میکند .
رویدادهایی با محدوده وقتی معین
گوگل تمام کارایی خویش را دارااست تا تمام روی داد های که سالانه به صورت منظم برگزار میگردند را ایندکس نماید تا اطلاعاتی را که یوزرها مایحتاج دارا هستند به نمایش بگذارد . الگوریتم Freshness گوگل روی داد های تکرارشونده را ( برای مثال مسابقات لیگ فوتبال یک مملکت ) را شناسایی می کند و مبنای کاوش را مبتنی بر اخذ پایانی داده ها در آن ارتباط قرار میدهد . براین اساس در صورتیکه شما میخواهید سود بازی سال 1390 را اخذ نمائید می بایست در کاوش سال را نیز وارد نمایید .
آپ تو دیت های پی درپی
محتوای جدید
با اعتنا به موضوعات بیانشده تارنما های که هر روز مطالب جدیدی در تارنما قرار میدهند می توانند امیدوار باشد که گوگل نگاه ویژهای به آن ها خواهد داشت . و با بهبود فاکتور های مرتبط با سئو سایت مطالب , موتور جستجوی گوگل منزلت قابل قبولی در نتیجه ها خواهند داشت .
چرا الگوریتم Freshness ساخته شد؟
فرایند ساخت محتوا به صورت افزایشی در اکنون ترقی بوده و می باشد . در سال 2010 پیشبینی شده بود که حجم محتواهای ساخت شده , تنها در سال 2017 , بیشتر از داده ها ساخت شده در 5 هزار سال پیشین از آن باشد! خودتان فکر کنید میان اینهمه داده ها و محتوای جانور , گوگل چطور می خواهد دقیقاً مقاله اثرگذار و متبوع استفاده کننده را به دست وی برساند؟
گوگل برای آشکار کردن شایسته ترین سود به یوزرها خویش , الگوریتمهای متعددی ( از جمله کبوتر , مرغ مگسخوار , پاندا , پنگوئن و . . . ) را تولید کرده و بهروزرسانی میکند . الگوریتمهایی که بر روی مواقعی نظیر :
اسکن نبودن محتوا
اعتبار سنجی تارنما
تشخیص محتوای بی کیفیت
و . . .
تمرکز داراهستند ; البته اینها گشوده نیز کافی نبودند . اذن بدهید یک نمونه بزنم . فکر کنید که شما در ادامه دانلود یک کتاب درسی برای فرزند خویش در مرحله اینترنت می باشید . آیا دوست دارید در طول کاوش عبارتِ «کتاب پارسی پنجم دبستان» , با سایتی روبرو گردید که کتاب پارسی درج شده در سال 1387 را به شما نشان میدهد؟ آیا دراینحالت نسخه برداری نبودن , باکیفیت بودن و اعتبار بالای وبسایت به شما یاری میکند؟ ابداً .
اساسا , الگوریتم Freshness برای حل ایراد یوزرها در برخورد با محتواهای دیرین بوجود آمد! به عبارت دیگر , وظیفه Freshness , ارتقاء سکو محتواهای تازه نسبت به محتوای کهن است .