شما نیز حتما مانند اینجانب از گوگل به کار گیری نموده اید . شما نیز چشم اید که در شرایطیکه مطلبی را در گوگل سرچ کنیم صرفا وبسایت های ذیربط به نوشته مندرج برای شما می آید .
البته این به چه شکل ممکن است؟ مگر گوگل یکسری نفر خدمه دارد؟ آیا خدمه ها میتوانند این عمل را انجام دهند؟ آیا پوشه های گوگل مدل بندی شده اند؟ درصورتی که نوع بندی شده باشند چه افرادی آنان را به دست ما میرسانند .
https://ismaeilsahab.ir/category/google-algorithm-for-seo/
بدون شک شما اسم الگوریتم را در معاش خویش شنیدید . روز جاری ما در زمینهی یکیاز شایسته ترین الگوریتم های گوگل سخن می کنیم .
الگوریتم برت BERT
زمانی که همگی ی شرکتهای حریف گوگل تامل می کردند گوگل به تراز پایان خویش در هوش تصنعی و مصنوعی رسیده یک دفعه گوگل با یک انفجار عهدوپیمان الگوریتم خویش را معرفی کرد .
این الگوریتم که یک کدام از قولهای الگوریتم دنیا است منجر این شد که دستاورد بزرگی قسمت گوگل شود .
این عهدوپیمان هوش تصنعی و مصنوعی در سال 2015 معرفی شد که کلیه ی موسسات حریف نسبتاً فعالیت خویش را تمام شده فرض کردند .
الگوریتم برت چهطور فعالیت می کند؟
همان طور که در ابتدا گفتیم هر الگوریتم به دستوراتی کار میکند و هر الگوریتم تلاش داراست به ربات ها یاری دهد .
1 - این الگوریتم امداد میکند که ربات های گوگل نوشته هایی که برای جست و جو اخذ مینمایند را خوبتر شعور نمایند و موضوعاتی که بیشتر ذیربط میباشند را به ما نشان دهد .
2 - شما زمانی که در گوگل متنی را سرچ می کنید میبینید که یک سری نوشته جست و جو برای شما مثلا نشان داده می شود که نمایش دادن این متون عمل BERT است .
https://ismaeilsahab.ir/doorway-pages/
3 - نوشته هایی که برای شما نشان میدهد به لهجه خودتان است و این الگوریتم به جای لهجه کامپیوتری ( کتابی ) لهجه معمولی ( در حرف کردن انجام می دهیم ) را جایگزین نموده است .
البته در اوایل عرضه این الگوریتم یکسری اختلال نیز داشت .
1 - به سخن های بیشتر اعتنا نمیکرد به عنوان مثال هنگامی شما سرچ میکنین ( مهاجرت از تهران به شهر مشهد ) این الگوریتم برای جست و جو ( مهاجرت تهران شهر مشهد مقدس ) را به ربات های خویش میداد .
این صرفا اختلال این الگوریتم بود که در سالیان بعدی با پیدایش کردن الگوریتم حل شد . یک نکته که بایستی به آن اعتنا داشت این است این است که :
این الگوریتم که در مارس 2019 اپدیت شد دوچندان جنجال به راه انداخت . ممکن است بپرسید که چرا این الگوریتم جابجایی متعددی در سکو تارنما ها تولید نمیکند؟ این الگوریتم تمرکز خویش را بیشتر روی دیالوگ های طولانی نهاده چون عبارات کیلیدی و کوتاه متبوع بهینه سازی وب سایت کاران ماهر نیست .
پیشین از معرفی این الگوریتم خدمه گوگل میتوانستند در الگوریتم های پیشین تغییراتی برای جابجایی وبسایت انجام دهند البته با عرضه این الگوریتم عمل کرد خدمه به 70 درصد کم شده و در تیم الگوریتم ها این الگوریتم 80 درصد در موفقیت گوگل تا درحال حاضر سهم داشته است .
میتوانید برای BERT باصرفه شوید؟ بعید نیست Google به ما گفته است که SEO ها واقعاً نمی توانند برای RankBrain با صرفه سازی شوند . البته این بدان مفهوم است که گوگل در شعور لهجه ارگانیک خوب تر شدهاست . صرفا مثل مدام مطالب را برای یوزرها بنویسید . این همت های گوگل برای فهم و شعور خوبتر جستجوی کاوشگر و تطبیق خوبتر با نتیجه ها دارای ربط خیس است .
چرا با این الگوریتم ها اهمیت می دهیم؟ ما اهمیت میدهیم , خیر فقط بدین برهان كه گوگل اذعان کرد این تغییر و تحول “ وسیع ترین جهش رو به جلو در 5 سال قبل و یكی از اصلی ترین جهشهای رو به جلو در مورخ کاوش است ” .
گوگل بیشترین تغییرو تحول را در سیستم جستجوی خویش انجام داده است .
گوگل اعلام كرد كه BERT در سراسر عالم و در کلیه زبانها در قطعه های پررنگ به کارگیری می شود .
خلاصه مقاله الگوریتم برت
1 - گوگل با ساخت این عهد و پیمان الگوریتم که در کلیه گویش ها برای فهم خوب تر نوشته استفاده کننده پباده سازی شده منجر شده گوگل از جایگاهی که در آن جای دارد یک قسم موتور جست و جو شود .
2 - گوگل با معرفی این الگوریتم خرج خویش را کاهش داده و خدمه کمتری در اختیار خویش قرار داده است .
3 - گوگل توانسته با ساخت این الگوریتم نسبت به پایانی الگوریتم خویش 75 درصد رویش نماید .
4 - درین مواقع که هشتک ها حریف با اهمیت گوگل
الگوریتم BERT چهگونه به آژانسهای سئوی وب سایت یاری میکند
BERT به آژانسها فشار مضاعفی وارد می نماید تا همیاری تولیدکنندگان محتوا و بهینه سازی سایت امور برای پاسخگویی به خواستهی یوزرها و ارائه شایسته ترین فیض برای مشتریان چک شود .
با تکثیر BERT در نوامبر ۲۰۱۹ , آژانسهای سئو سایت می بایست نگاه عمیقتری به خط مش بازبینی مطب موردنظر مشتری و جستجوی کلمه ها اساسی داشته باشند ( به جای معیارهای اصلاحی کوچکی که پس از بهروزرسانیهای قبل داشتند ) .
این عمل منحصراً در طول در حیث دریافت کردن خواسته کاوش کننده و مسیری که مشتری برای بی نقص کردن شغل های التماس شده از طرف وی روی وبسایت طی مینماید , انجام می گردد .
بهروزرسانی Google BERT چیست؟
تمرکز الگوریتم BERT مانند مدام بر روی محتوای با کیفیت عالی است . بااینحال , چیزی که سبب ساز میگردد BERT با بقیه اعضای بهروزرسانی الگوریتم خانواده گوگل تفاوت داشته باشد , فهم آن از مقاله است .
BERT , به گوگل قابلیت و امکان تشخیص دارای ربط بودن را می دهد ; این تمرکز بهخصوص روی مجاورت و پیشنیازی عبارات کاوش نظیر حروف پیوسته , حروف بیش تر , یا این که هرگونه کلمهای که به معین کردن محتوای نوشته گزاره یاری مینماید تمرکز دارااست .
بهعنوان نمونه کجا میتوان کیکهای سوای گلوتن ( ماده چسبنده گندم ) در حوالی خرید؟ مطمئنا روشهای فصیحانهتری برای جستجوی لغات موجود هست , البته ما می دانیم که اینها مدام جستجوهایی نیستند که بیشترین فیض را به دست میاورند , بدون شک جستجوهای long tail ( دم بلند ) با پتانسیل تبدیل عالی , مواقعی میباشند که نظیر کلمه و واژه گفتاری خوانده شوند .
از زمان بهروزرسانی BERT ما اولویتهای بیشتری از سمت گوگل برای فهم محتوای مقاله درون جستجوها می بینیم .
این مورد برای مؤسسات SEO به چه معناست؟
این بهروزرسانی دو مورد کلیدی را برای گوگل رفع می کند :
مجال لبریز کردن نوشته با کلمه ها اساسی ( keyword stuffing ) را کاهش میدهد و این زمان را به جملهها ساختاریافته می دهد . گوگل عمل را برای دستکاری سیستمهای خویش سختتر می نماید . نسبتاً همهی سئوکارها برای گماردن عبارات اصلی در هر جای ممکن از جملاتشان تقصیرکار میباشند . لغات دارای اهمیت روی خوانا بودن نوشته اثر میگذارند ولی زمان گماردن حجم بالای لغت ها کاوش برای رتبهی خوب تر چیزی است که پایداری را در قبال این عمل طاقت فرسا مینماید .
دوم و نسبتاً مهمترین مزیت این بهروزرسانی حق تقدم لغت ها دارای اهمیت دم بلند ( long - tail keywords ) است . هر دفعه که اینجانب صدای مشتری را میشنوم که می گوید : «چرا به خودمان زحمت بدهیم درصورتیکه حجم کاوش تحت است؟» بیشتر متوجه می شوم که مؤسسات سئوی وب سایت در یادگرفتن و مشاورهی مشتریان در رابطه فواید لغات دارای اهمیت دم بلند شکستخوردهاند .
مزیت اما این است که ( درصورتیکه شما قانع نشده باشید ) کلمه ها با اهمیت بهجای جستجوی جهتیابی یا این که اطلاعاتی که برای مشاهده کرد تارنما و راهبندان همگانی خوبتر می باشند , بیشتر معاملاتی محسوب میگردند . این اصطلاحات دنباله بلند معمولاً بوسیله کاربرانی کاوش می شود که ترقی بیشتری در قیفِ فروش داشتهاند و بیشتر با ذهنیت «آماده برای خرید» در هم اکنون کاوش می باشند .
درحالیکه گوگل داعیه نموده است کهاین بهروزرسانی فقط ۱۰ درصد تمام جستجوها را زیر تأثیر قرار خواهد بخشید , این قابلیت و امکان موجود هست که فرض کنیم این نشانگر نسبت جستجوهای دنباله بلند است . بهطور خلاصه , BERT به گوگل در رجوع و برگشت بیشتر نتیجه ها مشخصشده و فهم و شعور نیت یوزرها با جستجوی پیچیدهتر امداد می کند .
BERT در تمرین برای مؤسسات بهینه سازی سایت چه معنایی خواهد داشت؟
BERT به «وابستگی» شروط استفادهی زبانشناسی محاسباتی توسعه یافته به وسیله پیگمالیون گوگل ( Pygmalion , مغز پشت توسعه و گسترش دستیار گوگل ) و هرگونه گسترش زبانی الگوریتمی گوگل اشاره داراست .
https://ismaeilsahab.ir/cloaking/
مثالی که در تمام وبلاگهای مؤسسات بهینه سازی وب سایت چشم میگردد این است که رابطه کلماتی نظیر «ساحل» در لغات جستجویی زیرا «پارک کردن نزدیک یک کنار دریا رودخانه» است . ازنظر تاریخی این کاوش نتیجه ها را برای «ساحل» یا این که در حالتیکه خوششانس باشید «سواحل نزدیک دارنده پارکینگ» بازمیگرداند . رابطه «رودخانه» به «ساحل» اکثر اوقات نادیده گرفته می شد چراکه پردازش زبانی دارای ارتباط تقریبا توسعهنایافته بود . این , به همراه ترقی فهم و شعور در ساختار اصطلاح کاوش شده و کلمه ها مربوط به یکدیگر , نظیر اصطلاحات مقارب , به گوگل امداد می کند که بهجای گزینش لغت ها گران بها بالا , اصطلاح کاوش شده بهعنوان یک عبارت بدون نقص را در کناره گیری شعور نماید .